24.7.10

lördag

Jag vill ha höst. Jag vill ha höst. Jag vill ha höst.

Jag vill ha kyliga morgnar med frost på gräset utomhus. Jag vill se luften jag andas ut när jag går ute. Jag vill ha en mysig varm halsduk runt min hals. Jag vill ha hörlurar över mina kalla öron som tar mig långt ifrån min position jag är i just då.
Jag vill ha kängor som värmer frusna tår, och jag vill att det ska vara för kallt för att vara utan vantar.
Jag vill ha varma drycker som kaffe, te eller varm choklad som värmer mitt inre. Jag vill ha gula löv under mina fötter och torra landskap som man vill gå över, förbi, genom.
Jag vill ha mörker vid middagstid, jag vill ha tända ljus hemma.
Jag vill kunna vira in mig i en filt utan att svettas.
Jag vill ha den mysigaste varmaste mjukaste tjockaste kappan som finns och jag vill ha stickade strumpbyxor på mig för att värma mig när jag har klänning på mig.
Jag vill ha sockar på mig hela dagen och kvällen för att det är mysigt och varmt att gå i.

Jag vill ha långa fikastunder med fina vänner medan vinden blåser utomhus. Jag vill ha tjocka koftor på mig som värmer mig när jag hämtar min post.
Jag vill ha höstmusik i öronen och jag vill snurra runt runt runt när det regnar utomhus.

Jag vill vakna upp på morgonen och dra täcket tätt intill kroppen och rysa till lite över kylan utanför täcket som träffar mitt ansikte. Jag vill ta en morgondusch och gå ut ur badrummet och rysa till av att det är kallare i lägenheten.
Jag vill ha höst. Jag vill ha höst. Jag vill ha finaste finaste hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar