1.11.10

snart tar det slut

Jag längtar tills detta år tar slut. Av alla år har 2010 nog varit det jobbigaste jag levt under. Påfrestningar, problem, beslut, tårar, ångest, lycka, kärlek, ensamhet, värmeslag, iskyla.

Jag vill ha ett nytt år. Ett nytt år med nya äventyr, nya människomöten, nya fikatillfällen, och kanske även ett jobb.

Förändring vill jag ha. Kanske får jag det redan på fredag. Då får jag reda på ett viktigt beslut. Ett livsavgörande viktigt och roligt beslut. Som jag inte alls kan styra. Jag ser fram emot det oavsett, egentligen.

Jag har julkänslor. Jag vill baka, ha tända ljus och slå in julklappar.

Och det händer väldigt mycket inuti mitt huvud just nu, både bra och dåliga saker. Men det kommer att bli bra, det kommer att bli bra. Det måste jag tänka.

3 kommentarer:

  1. gillar att du fortfarande är inne på julen. längtar efter pepparkaksbak.

    SvaraRadera
  2. L: jag med. kommer bli mysigt som tusan.

    P: inga problem :) menade vad jag sa.

    SvaraRadera