16.2.11

suset

Musiken från högtalarna dunkar högt högt och det känns som basen flyttat in i min bröstkorg. Jag står med ett kramapktigt handtag om mitt ölglas, och jag dansar, min öl guppar med mina rörelser. Dansgolvet är minimalt, jag har redan tappat bort mina vänner.
Alkoholen har släppt mina annars så vassa gränser.

Jag blundar och ler stort. Mina rödmålade läppar mimar till musiken som dundrar ut i källarutrymmet. Jag lutar huvudet tillbaka i den mån det går och svajar långsamt med höfterna. Min blommiga klänning jag har på mig är fuktig av värmen, den klistrar sig mot min hud.

Händer överallt, röster, armbågar, någons hår, jag njuter av detta ögonblick. De byter musiken. Jag inser att jag inte vill dansa ensam och drar någon främling i armen lite. Ser upp på honom och mimar v i l l  d u  d a n s a  m e d m i g ?

Han sätter händerna runt min hals med fingrarna bakom mina öron. Trasslar in dem i mitt hår. Böjer sig ned och ger mig en kyss. Vi dansar tills våra ben inte tillåter oss att stå.

En taxi senare älskar vi i hans säng, i ett rum med röda väggar och Dylan viskandes i bakgrunden. Jag vaknar. Omfamnar hans nakna kropp. Kysser hans öronsnibbar. Viskar mitt namn. Han blundar, ler stort. Jag ser lite tänder. Han viskar tillbaka "jag vet, du sa det igår när vi kysste varandra i taxin, när vi älskade i min säng, jag vet. Jag minns för det är det finaste namnet som finns."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar