19.4.10

vad är vad egentligen

Om två veckor slutar skolan.
Om tre veckor börjar praktiken som ska pågå i fem veckor.
Om sju veckor tar jag studenten.

Sedan börjar livet?
Inte riktigt. Sedan har jag sommarlov och med det förhoppningsvis ett sommarjobb. Kanske har jag något eget, kanske bor jag på samma ställe som jag bor på då. Man kan ju alltid drömma.
Och i augusti börjar komvux för mig. Jag ska läsa 450 poäng där, så att jag kan ha 2500 poäng från gymnasiet. Så att jag helt enkelt kan söka vidare till högskolan. Detta för att när jag flyttade körde kursplanerna lite ihop sig. Men det gör inte så mycket egentligen. Jag ser det bara som en ny erfarenhet, ny plats, nya människor. Igen. Jag tycker om människor. Inget konstigt i mina ögon. Bara spännande egentligen. Man ska vara glad för att komvux som alternativ finns, istället för att skämmas. Iallafall enligt min mening.

På komvux ska jag iallafall läsa under hösten, till december tror jag (det är inte helt bestämt). Sedan tänker jag antingen försöka jobba under våren till nästa sommar eller läsa någon kurs eller så. Vi får se.

Under tiden som allting händer ska jag försöka att umgås med mina vänner, hitta på trevliga saker som förgyller min vardag. T ex konserter, museums, picnics, bakning, pyssel, resor ner till Lund och massor av kramar till och från människor jag älskar.

Jag sitter och letar jobb nu. Får se vad som blir av mig, herregud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar