24.10.10

i fredags

I fredags blev jag kallad för blatte och svartskalle. För att jag inte ville ha öl på mig. Jag blev påhoppad av ingen anledning alls, och det är inte okej.

I Malmö härjar en galen människa som skjuter på oskyldiga invandrare som lever vanliga liv.
Det är ännu mindre okej.

Sverigedemokraterna är med i riksdagen för att de snyltat sig in genom att leka martyrer. Det är nog minst av allt okej.

Så därför har jag bestämt mig. Bättre sent än aldrig har jag bestämt mig för att nu ska det ta slut. Nu gör vi något åt det här förbaskade problemet som ligger och andas mellan oss. Som får folk att spy galla på varandra för att man hatar hårfärgen på någons huvud.

Nu gör vi något. Nu gör vi något. VI MÄNNISKOR får göra något eftersom de som styr oss inte gör det. De gottar sig med höga inkomster och fina hem. Men oss dödliga, som varje dag får ta skiten för att råka vara födda av vissa personer från en viss del av världen, oss bryr de sig inte om. Vi kommer i andra, tredje, tionde hand.
Därför mina vänner. Därför ställer vi oss upp nu, tillsammans går vi mot rättvisa och kämpar för vår rätt att bo var vi vill utan att bli spottade på.

Nu gör vi det här.

Avanti Popolo, friheten är den vi ska sträva efter.

NU GÖR VI DET HÄR! KÖR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar