17.7.09

fri som en fågel

Jag känner mig så levande.
Jag känner att jag vill springa tills jag inte kan ta ett andetag längre och jag vill cykla så att min klänning fladdrar i sommarvinden.
Jag vill sitta uppe på G och titta på solnedgången med S och jag vill dricka flädersaft och lyssna på musik.
Jag vill skratta så att tårarna rinner och jag vill handla på second hand.

Sommardagarna rinner bort som sand mellan fingrarna och det skrämmer mig lite. Snart börjar skolan igen, och visst ser jag fram emot det men samtidigt vill jag bara ha friheten att vakna när som helst och gå och lägga mig utan att behöva tänka på ansvar och att jag måste göra läxor, även fast det är charmigt på sitt vis.

Jag vet inte, även om dagarna går ganska segt och jag inte har något att göra för det mesta, så är jag ändå galet nöjd. Det bästa skulle dock vara om jag fick vara ute på landet med en cykel med korg, hängmatta, grillkvällar och en öppen spis. Vita väggar och fantastiska fönster, fläderbuskar och den finaste musiken i världen. Vänner på besök och oförglömliga kvällar.

Fan vad det skulle vara ett värt sommarlov då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar