24.1.16

Dimman och ambivalensen

Det går inte att se förbi de mörka grenar som omsluter vägen. Allt är ett vitt dis. Samma känsla som infunnit sig i dagar i mig utmärker sig nu, kilometer för kilometer.
Jag ljuger inte längre för mig själv eller egentligen någon annan när jag erkänner att det inte varit så bra att vara jag på sistone. Jag är en tappad själ, en bruten och fragil idiot som leker med det mest farliga. Jag leker med känslor som är för stora, som är för otydliga. De ligger i min hand och försöker finnas.

De senaste dagar i ledighet har kantats av ord som svider, blickar som vägrar mötas och ett hopplöst slut. Jag har aldrig velat vara vidrig förutom när jag tvingas uttrycka mig på de vidrigaste av sätt för att få dig att förstå. Jag ber inte längre om ursäkt för det. Kanske är det också det som behövs. Jag behöver svära åt dig och kasta blickar förbi vad jag tror är du. Kanske behöver vi hata för att älska.

De har också omslutits i förhoppningar om kärlek och omtanke. En slags önskan yttrat i total sårbarhet om hur mycket vi vill hålla varandras händer. I slutändan tror vi ändå på det mer än vi tror på slutet. En vilja att försöka är överenskommet och vi tummar på våra hjärtan att vi ska göra vad vi kan. Jag talar min absoluta sanning när jag säger att jag är rädd. Jag vet inte vad jag ska göra av min rädsla som äter och äter och aldrig blir mätt. Jag är livrädd för vilka svar som är de rätta och vilka som är ett plåster på såren. Hur ska jag någonsin veta? Jag önskar att jag hade en manual att ge oss. Jag önskar att jag visste hur jag skulle pricka rätt och lösa alla världens sorger. Mina egna först. Jag vet att jag älskar dig.
Jag vet med säkerhet att du älskar mig. Men varför är det inte enkelt? Varför ska det vara svårt?

Om jag frågar de döda, de som skrev och stämplade känslorna som det mest komplicerade i livet, så är jag på rätt spår. Om jag väljer att vända mig till de levande sägs det att det ska vara enkelt, då vet man att det är rätt. Tänk om jag visste. Tänk om jag visste om oss. Vart vi platsar in. Hur vi ska fläta oss starka tillsammans. Hur vi inte ska skadas. Tänk om jag visste. Men jag vet inte.

Det är en process. En evig process och jag vill prata mer, aldrig sluta prata. Jag vill veta hur det ska gå redan nu. Jag vill vara lugn i min själ och i mitt hjärta. Jag förtjänar lugnet.

4 kommentarer:

  1. Fint skrivet!

    http://frifrakt.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, slöt han med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformell som skulle kunna hjälpa mig att ge en trollformel för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformler, jag hade inget annat val än att prova det mailade spell caster, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har ett förhållandeproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla trollformeln som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka honom e-post om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
      1) Love Spells
      2) lösning och botemedel mot all sjukdom
      3) Växtbaserade botemedel mot någon sjukdom / sjukdom
      4) Äktenskapstavlar
      5) Graviditetsförtrollning
      6) Breakup Spells
      7) Döden
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en varaktig lösning
      via {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Vackert, älskar att läsa det du skriver! :)

    Http://billigareshopping.se

    SvaraRadera

  3. Det tog mig att komma till en plats där jag var helt nedbruten för mig att inse att jag behövde berätta för honom vad jag hade mött i mitt äktenskap. Jag gjorde ett krigsrum i min sovrumsgarderob och gick direkt till Källan! Det blev svårt många gånger; min man var fortfarande hemma och var inte stödjande och ville fortfarande skiljas, men jag visste att det lilla jag hade skulle försörja mig och min dotter. Sedan kom plötsligt i lördags, Dr Ilekhojies försoningsbesvär satte honom på en plats för att bestämma om han skulle överge oss eller arbeta på vårt äktenskap. Först genom försoningsförtrollningen sa han faktiskt att han fortfarande ville vara gift och sa upp kontraktet på ett hem han skulle köpa i Hemet Kalifornien! Inget är faktiskt omöjligt med Dr Ilekhojies försoningstrollformel. Ge aldrig upp!" kontakta Dr Ilekhojie om du har problem i ditt äktenskap. E-postadress gethelp05@gmail.com eller kontakta hans direkta telefonnummer +2348147400259

    SvaraRadera