3.10.15

He taps at my window.

Tänk om det skulle vara mer enkelt att älska. Jag hade missbrukat det på mindre än en sekund. Jag hade tagit an mig det som inget annat i mitt liv och aldrig någonsin slutat med det. Saken är att jag verkligen älskar att älska, att bli älskad. Men jag är ganska dålig på det. Det faller mig inte så naturligt som jag så gärna hade velat, och det stör mig.

Han ringde mig idag, när jag satt på bussen och lyssnade på en pod. Jag blev inte glad, mest störd bland mina tankar och min stillhet. Jag kunde inte bli glad, fast jag verkligen ville. Kanske läser någon mina ord och tänker: vadå, varför kan du inte bli glad? Han ringer ju dig, till och med på dagen D, och du kan ändå inte försöka le? Vad är det för fel på dig? Ja, det kanske man kan tänka men en fragil liten varelse som en människa kan inte agera bäst of the test, inte ens när den vill. Det funkar ju inte så.
Jag vet inte, jag kunde inte hantera samtalet alls. Jag blev bara så tyst. Tyst och arg. Jag skämdes också över det, förstås. Självklart har man någon slags bild av sig själv som den så jävla sammahållna person som bara är.... Perfekt. Men han var len i orden och visst borde det gjort mig mer varm, mer villig. Men jag kände inte för att prata med någon, inte någon alls. Jag älskar honom men dagen var inte min.

Jag kan inte hantera mig själv i en relation. Mitt jag slukas in så ordentligt i det att jag totalt tappar bort mig själv. Nu letar jag och letar efter något sätt för mig att kunna hantera livet och en relation och mig själv samtidigt. Och jag vet inte hur man gör. Tips emottages gärna. Hjälp mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar