13.9.10

"I was born to be a mother, some of us are"

Jag längtar tills jag får snusa på ditt lilla huvud och känna din underbara lukt och känna ditt fjun till hår på huvudet och värmen från dig som värmer mitt hjärta.
Jag längtar tills jag får lära dig att prata, gå och se världen med rättvisa ögon.
Hämta upp dig från dagis och se dig och bli alldeles lycklig i hela kroppen. Krama om dig och tänka på hur mycket jag älskar dig och hur du blivit mitt liv och hur jag gladeligen vill ha det så. För såhär lycklig kan man nog inte bli annars.
Och jag längtar tills jag får hålla i din lilla kropp när du står upp på dina små ostadiga ben och kastar bröd till ankorna i parken och skrattar till när de vippar på stjärtfjädrarna.
Jag längtar tills jag får läsa berättelser för dig om hela världen och sägner och myter som bara glömts bort. Jag vill bädda in dig och pussa dig på pannan och vänta med dig tills du somnar och sedan gå ut därifrån och lägga mig i min säng/soffa och tänka på hur underbar du är.
Jag längtar tills du börjar visa vem du är som person och börjar trotsa mig bara för att du tycker att du kan och vägrar ha vissa saker på dig och bara vill äta isglass till frukost, lunch och middag.
Jag vill se dig gunga och skratta så stort du kan och jag vill se dig skåda världen från din vackra uppmärksamma blick.
Jag längtar tills jag får se dig börja skolan och köpa massa fina skrivböcker och pennor och en häftig ryggsäck, kanske en Kånken.
Jag vill se dig växa upp. Vill se dig trotsa, smygröka, smygdricka, färga håret i alla olika färger, bli politiskt aktiv och tonårs-spydig, men innerst inne vet vi båda att du älskar mig ändå. Och att jag älskar dig.

Ska bli kul att träffa dig någon gång. Kram kram kram på dig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar